Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr apr 19, 2024 2:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: puber met tremor
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 8:11 am 
Offline

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 7:31 am
Berichten: 2
Hallo allen,

Ik ben een 47 jarige vrouw,moeder van 3 kinderen. Sinds 2 1/2 jaar heb ik Parkinson.
Na de eerste moeilijke tijd voel ik me op dit moment heel goed. Dankzij de Azilect en Sifrol kan ik nog steeds alles wat ik altijd deed. Ik ben/was dan ook over het algemeen vol goede moed en positief.
Zo langzamerhand ga ik me steeds meer zorgen maken om mijn oudste dochter. Zij is net 16 en sinds een tijdje valt het me op dat ze trilt bij het uitvoeren van bepaalde handelingen. Ze kan bv wel netjes haar nagels lakken en piano spelen ,maar als ze een pakje openmaakt gaat het schokkerig. ook als ze bv iets aangeeft gaat het niet vloeiend. Vooral 's ochtends heeft ze het.
Volgens mijn man is er niets aan de hand en mankeert ze niets. Het valt mij echter steeds meer op. Ik denk dat ze een essentiele tremor heeft.
Ik voel me echt beroerd worden als ik mijn gedachten de vrije loop laat. Ik ben zo bang dat ik mijn Parkinson aan haar doorgegeven heb.
Mijn dochter is geen praatster en heeft het er nooit over gehad dat zij zich zorgen maakt. Ze zit prima in haar vel en heeft een leuk leven.
Moet ik haar leven op de kop zetten door het aan te kaarten bij haar? Of wachten tot ze er zelf mee komt? Ik wil mijn man niet opnieuw verdrietig maken, want hij heeft al heel wat meegemaakt. Als nu zijn oudste dochter iets blijkt te hebben stort hij in.
Ik pieker er steeds meer over en zie er als een berg tegen op mijn zorgen op tafel te gooien. Ik word er zo verdrietig van.

Is er iemand, die zelf Parkinson heeft en familieleden met essentiele tremor? Heeft iemand ervaring met essentiele tremor op jonge leeftijd?

Met vriendelijke groet van Hannie, die het even niet ziet zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: puber met tremor
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 10:28 am 
Offline

Geregistreerd: za apr 25, 2009 10:07 am
Berichten: 247
Beste Hannietje,

Het trillen van uw dochter kan een andere oorzaak hebben dan Parkinson (essentiele tremor)
(Parkinsonisme)

Om erover te blijven piekeren (en verdrietig zijn) is geen oplossing. Heeft u dit al met de
Parkinsonverpleegkundige of neuroloog besproken?

Mijn dochter heeft op 21 jarige leeftijd, voor het eerst, een epileptische aanval gehad,
daarom kan ik mij goed voorstellen wat u meemaakt.

Stel dit niet uit, bezoek anders uw huisarts.
Veel sterkte,
Rob


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: puber met tremor
BerichtGeplaatst: do dec 09, 2010 9:54 am 
Offline

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 7:31 am
Berichten: 2
Bedankt voor je reactie Rob,

Ik heb binnenkort een afspraak met mijn neurologe en ga het met haar bespreken.
Je hebt gelijk. \erover piekeren lost niets op. (maar ja, aard van het beestje).

Met vriendelijke groet, Hannie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling