Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 3:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: medicatie sifrol mva
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 8:13 pm 
Offline

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 7:51 pm
Berichten: 3
Hallo,
ik ben Cato. 47 jaar en sinds 2 jaar (bijna) ZvP. Nou ja, vast al langer. Sinds september 2009 slik ik Selegiline en sinds november 2010 1.5 mg Sifrol mva erbij. Omdat ik erg slecht slaap slikte ik 2 a 3 keer in de week iets van lorazepam oid. Eind vorig jaar ben ik daarvoor amitriptyline gaan slikken 10mg. En dat werkt goed. Maar ik voelde me niet goed. Duizelig, licht in mijn hoofd. het gevoel hebben flauw te vallen. Ondanks het goed slapen toch last van moe, duf en dizzy zijn. Terug naar de neuroloog, die voorstelde de dosis sifrol te verdubbelen. 's-avonds ook 1.5 mg. Juist omdat het slapeloosheid als bijwerking kan hebben moest ik mijn dosis in de ochtend innemen. Bovendien was het gemakkelijk in gebruik. Eén x per dag. Nu zou ik het dus 2x per dag moeten nemen, maar ik hik er ontzettend tegenaan. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat selegiline en amitriptyline niet altijd een goede combinatie is. Maar volgens de apotheker was dat niet waar, zeker gezien het feit dat ik maar 10mg amitriptyline slikte. Toch besloot ik te stoppen met de amitriptyline en het slapen is wederom drama. Maar ik voel me wel beter. Nog niet 100% maar zeker beter. (heb ook mijn eetpatroon aangepast, ik at en dronk echt te weinig, dus dat zal zeker van invloed zijn) Volgens de neuroloog kan de Sifrol de nachtrust ook verbeteren als ik het in de avond neem. Bovendien zou het het beven ook kunnen verbeteren, maar met de dosis die ik nu slik merk ik daar weinig van. Het geeft tot nu toe een minimale verbetering. Beven is mijn ergste klacht, als de arts aan mijn armen sjort, weet hij niet wat mijn slechte kant is. Stijfheid valt dus nog heel erg mee. Is er iemand die ervaring heeft met Sifrol mva twee maal daags?? En ook of het een gunstig effect heeft op de tremor. Al weet ik natuurlijk dat het bij iedereen anders uitpakt. Maar goed, ik zou toch graag wat ervaringen lezen.
Vriendelijke groet,
Cato


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: medicatie sifrol mva
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 8:58 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:43 pm
Berichten: 218
Woonplaats: Zuid Holland
Hallo Cato,

heb je een prive bericht gestuurd.

Nico


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: medicatie sifrol mva
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 9:16 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 09, 2010 4:00 pm
Berichten: 27
hallo cato,

Ik gebruikte een half jaar lang 1,5 mg sifrol s,ochtends en 3 mg s,avonds,vooral s,nachts was het doorslapen een ramp namelijk maar 3 uur per nacht met als gevolg doodmoe overdag.Met de neuroloog is toen besloten om de sifrol te verlagen naar 1,5 mg alleen nog s,avonds in te nemen met als gevolg dat ik nu redelijk doorslaap.Ik gebruik er verder nog 4maal 200mg stalevo bij en 400 mg levodopa om de dag en nacht goed door te komen

groetjes ron


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: medicatie sifrol mva
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 9:39 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 04, 2009 8:02 pm
Berichten: 38
Hallo Cato

Ik gebruik ook Sifrol MVA. Maar volgens mijn neuroloog dient MVA uitsluitend 1 x daags te worden gebruikt. Het middel werkt 24 uur. Bedoelt je neuroloog niet inplaats van 's avonds 's morgens innemen.
Je schreef de Sifrol verdubbelen, ook weer langzaam opbouwen naar 1.5 mg.? hoop ik.
Ik gebruik nu 1 x per dag Sifrol MVA 2.25 mg. Ook hoofdzakelijk voor het beven, stijf ben ik ook niet. Ik heb er wel bijna een half jaar over gedaan om op die 2.25 mg te komen, telkens bij ophogen voelde ik me heel naar. Maar het gaat nu prima, de sifrol helpt mij goed voor de tremor. Heb ook veel last van slapeloosheid gehad, maar het slapen gaat nu goed, neem de sifrol 's morgens.

Hoop dat je hier wat aan hebt
groeten Klaaske


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: medicatie sifrol mva
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 9:54 pm 
Offline

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 7:51 pm
Berichten: 3
Bedankt voor jullie reacties. Nico, heb je bericht gelezen en gebruik gemaakt van je aanbod
Nee, ik heb het echt goed begrepen, en de neuroloog wil dus dat ik ken in de ochtend, en in de avond 1.5 mg sifrol mva ga nemen. (heb het dus nog niet gedaan, hij is er niet blij mee :( )
Ik vroeg dus inderdaad ook of ik dat dan weer moest opbouwen. Ik heb 2 maanden over 1.5mg gedaan. Maar nee, nu kan ik zonder opbouwen 1.5 in de avond erbij nemen. Ik heb ook wel last gehad van bijwerkingen tijdens het opbouwen. Maar doordat het met 0.375 mg per keer ging, was het wel te doen. Ik vind het vreemd dat hij juist dit middel heeft voorgeschreven vanwege het gebruikersgemak, maar ook zei hij dat slapeloosheid een bijwerking is en heftig dromen. Nu zegt hij dat het ook juist slaperigheid kan veroorzaken.
Ach, het zal bij iedereen wel anders werken. Wel goed om te horen dat het helpt tegen de tremor. Die begint me steeds meer op te breken, al verschilt het van dag tot dag. Er zijn dagen dat het heel minimaal is.
Cato


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling