Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 5:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2013 2:16 pm 
Offline

Geregistreerd: za apr 06, 2013 2:03 pm
Berichten: 2
Hoi allemaal,

Sinds 3 jaar heb ik vage klachten, de diagnose is nog niet gesteld maar mijn huisarts denkt aan Parkinson en heeft mij doorverwezen naar een neuroloog.

Mijn klachten:
- Veel gewrichtsklachten; pijn in de rug en in de benen.
- Wanneer de gewrichtsklachten opkomen gaat dit gepaard met lusteloosheid, verwardheid en veel beven/trillen. Ik functioneer niet meer.
- Ochtendstijfheid vooral in de rug en de benen.
- De klachten worden erger na: bewegen (langer dan 30min wandelen, sporten is niet mogelijk), e nummers, veel suikers tegelijk, stress, slechte houding.
- En dan de bekende klachten: Wazig zien (meestal begin vd avond), erectiestoornis, moeite met slikken/gevoel van opgezette keel, moeilijk verstaanbaar, kleiner schrijven.

Naast pijnstillers is er maar 1 medicijn die mijn gewrichtsklachten enigszins onder controle houdt: pramipexol (dopamine verhogend).
Dit is ook de reden dat de huisarts aan Parkinson denkt.
De 'standaard' testjes van de huisarts (armen bewegen, reactiesnelheid etc) gaan goed.

Herkent iemand zich in bovenstaande klachten? En zou dit inderdaad parkinson kunnen zijn?

Ik hoor graag van jullie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 7:26 pm 
Offline

Geregistreerd: za dec 01, 2012 6:18 pm
Berichten: 5
Hoe is het bezoek aan de neuroloog afgelopen, is er al meer duidelijkheid omtrent het ziektebeeld?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 2:19 pm 
Offline

Geregistreerd: za apr 06, 2013 2:03 pm
Berichten: 2
Hoi Carol,

De neuroloog heeft geen aanleiding gevonden voor enige neurologische aandoeningen.
Ze heeft geen verklaring waarom de dopamine-antogonist zo goed bij mij werkt.
Het advies: Re-integratie traject waarmee je leert omgaan met de klachten.

Volgende week staat een afspraak bij de Internist. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt.

Zelf heb ik Fibromyalgie in het vizier, de klachten komen veel overeen. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat bepaalde voedingsmiddelen de klachten verergeren (veel koolhydraten en e621). Daarnaast helpt magnesium en is er een verlaagde vitamine d geconstateerd. De dokter vind het vitamine d gehalte (48) binnen de referentiewaarde vallen maar op Internet lees je hele andere referentiewaarden. Dus maar begonnen met vitamine D supplementie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling