Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 10:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 09, 2014 8:23 am 
Offline

Geregistreerd: zo jul 06, 2008 9:01 pm
Berichten: 1
HOI allemaal,

Mijn naam is Marcel (55) en heb al 14 jaar P. (in 2003 officieel gediagnostiseerd), ik heb een heel lange 'honeymoon' gehad waarin ik veel gedaan heb (bucket list) maar nu wordt het serieus met P. De offs zijn heftiger en de medicatie werkt korter (lijkt wel)
Ik heb een aantal vragen , wellicht zijn er onder jullie die mij wijzer kunnen maken
- ik heb 4 stevige offs per dag, is jouw medicatie zo dat ze naadloos aansluiten en de offs buiten de deur blijven?
- ik ben van sifrol , naar Sandoz en nu naar Teva gegaan (geldkwestie) heeft iemand ervaring met die overgang of verliep dat glad?
- pas jij je medicatie zelf aan of doe je dat via neuroloog?

Met vriendelijke groet
Marcel Bosch


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2014 8:57 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jun 09, 2013 2:08 am
Berichten: 12
Woonplaats: Maastricht
Beste Marcel,

Mijn P perikelen duren officieel nu 5 jaren, vanaf mijn 45ste. Bij mij varieert het nog wel eens.
De ene dag ben ik fit genoeg dankzij de medicijnen,de lichamelijke oefeningen en voldoende slaap.
Op zo'n dag heb ik korte offs, meestal in de ochtend, (opstartproblemen).
Maar soms kunnen de offs door stressvolle situaties, bijv. lang wachten bij de kassa, teveel dingen doen gedurende de dag, ondanks mijn schematische pilslikkerij, spontaan ontstaan.
Volgens mijn ervaringen zijn de offs per dag in variabele mates aanwezig ; de ene dag heel beperkt, de andere dag langer.
Ik gebruik andere medicijnen: 3x 1 pil Stalevo150, 1 pil Stalevo125, 1x 3 pillen Symmetrel, ,'s nachts 1 pil levodopa ratiopharm retard 100/mg. Dus je tweede vraag kan ik niet beantwoorden.
Ik volg alleen het advies van de neuroloog op, durf zelf niet te experimenteren.

Hopelijk komt er meer respons op jouw onderwerp!
Veel sterkte toegewenst,

Emile


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling