Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 11:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: do aug 30, 2012 5:32 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 20, 2012 3:47 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Den Burg Texel
Even voorstellen

Ik ben Henny van Heerwaarden, man van 65 jaar wonend op Texel. Sinds maart dit jaar weet ik dat ik parkison heb. Mijn huisarts stuurde me naar een neuroloog vanwege een uitdrukkingloos gezicht en vele andere klachten. De neuroloog heeft me onderzocht en een mri scan laten maken, er kwam naar voren dat ik parkison heb. Ik heb een heel rijtje met mankementen, waarvan de vergeetachtigheid, spierstijfheid en speekselvloed wel naar voren springen.
Als medicatie voor de parkison heb ik nu stifrol 1 maal daags 1,5 mg en 1 maal daags arcoxia 90 mg, op deze combinatie reageer ik goed wat betreft de pijn, ik heb sinds heugenis niet zo weinig pijn gehad. Overigens slik ik voor de fibromyalgie nog 1 maal daags 20 mg amitriptylini, (is 70 mg per dag geweest).
Ik ga veel naar fysiotherapie, vaak 1 maal per week. Ik ben lid van het FNV en mijn zorgverzekeraar is Menzis ik ben dus bij Menzis collectief verzekerd via het FNV in dit verzekeringspakket zit een volledige vergoeding voor fysiotherapie.
Ik loop veel, alle dagen ga ik twee keer op de dag een rondje om, of als ik geen zin in lopen heb ga ik op de fiets een stuk fietsen. Ik weet dat ik dit zolang mogelijk moet blijven volhouden. Ik probeer ook om 1 of 2 keer per week met mijn Nordic Walking stokken een stuk te lopen.

Ik ben boerenknecht geweest, schilder, elektromonteur en systeembeheerder en tot slot wao en nu geniet ik van de aow.
Mijn bezigheden die ik nog heb zijn sinds 1982 programma maker bij de zieken en lokale omroep Radio Texel. Sinds 1984 ben ik bestuurslid en penningmeester van de wandelsportvereniging Het Gouden Boltje. Helaas moet ik met het penningmeester zijn stoppen, dat wil niet erg meer, mijn motto is, “als je iets doet dan doe je het goed of anders niet”.

groetjes, Henny


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling