Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 4:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: rhodiola rosea
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2014 7:39 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 31, 2014 2:48 pm
Berichten: 32
http://serotonine-tekort.blogspot.nl/20 ... rosea.html


hallo allemaal

nav mijn berichtjes krijg ik vragen.

voor iedereen die geinteresseerd is in rhodiola, klik eens op bovenstaande link.

ik heb er zeer veel baat bij.

hartelijke groet
Kwebbel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rhodiola rosea
BerichtGeplaatst: vr aug 29, 2014 7:36 am 
Offline

Geregistreerd: za aug 16, 2014 7:39 am
Berichten: 6
Het extract van de wortels van Rhodiola rosea wordt in de alternatieve geneeswijze gebruikt als adaptogeen; het extract zou stimulerend werken bij vermoeidheid, maar kalmerend bij rusteloosheid. De belangrijkste stoffen zijn de fenylpropanoïden, hiertoe behoren onder andere salidroside en rosavine. Een systematisch literatuuronderzoek van 2012 besluit dat de wetenschappelijke bevindingen nog tegenstrijdig zijn. Er zijn aanwijzingen dat de stof werkzaam kan zijn, doch de onderzoeken zijn van te beperkte kwaliteit.[1]

dit soort berichten over alternatieve "genees"middelen staan ook op het reumaforum. niet onderzocht en zeker niet bewezen. kwakzalverij. vaak geplaatst door handelaren. veel plezier met die troep ik trap er niet in.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rhodiola rosea
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2014 10:47 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 31, 2014 2:48 pm
Berichten: 32
Wat jammer Marijke dat jij hier zo negatief op reageert.

Ik ben GEEN handelaar maar ook getroffen door deze vreselijk nare ziekte.
En helaas door ervaring in het verleden heb ik gezonde argwaan tegen alles wat ik moet slikken....! Waarom wordt er tegen al die bijwerkingen van de reguliere geneeskunde zo weinig geageerd?
Helaas heb ik een inmiddels ex collega met dezelfde ziekte en hoor en zag ik hoe het met zijn medicatie en bijwerkingen gaat. Ik ben daar behoorlijk van geschrokken en heb daarom voor mezelf besloten om me overal goed in te verdiepen voor ik medicatie neem.


Mede in overleg met mijn arts neem ik nu al sinds begin januari rhodiola rosea en mucuna pruriens en ik heb daar veel baat bij!
Ik slaap beter, pieker bijna niet meer, ben meer in balans en tril niet meer. Ook loop ik beter dan voor ik die capsules nam.
Het enige grote nadeel zijn de kosten grrr. Maar die neem ik maar voor lief.

Het gaat mij erom dat mensen die getroffen worden door deze ziekte ook kunnen lezen dat er meer middelen zijn die kunnen helpen.

Iedereen kan voor zichzelf uitmaken of hij er iets mee wil of kan.

En over jouw opmerking van handelaar gesproken.......de pharmaceutische industrie is een grote handel en geen filantropische instelling. Die willen geld verdienen en doen dat echt niet omdat ze zo met ons te doen hebben.

Ik spreek uit ervaring en uit jouw reactie blijkt iets anders......

Erg negatief bah...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling