Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 5:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2015 2:14 am 
Offline

Geregistreerd: wo feb 04, 2015 1:16 am
Berichten: 3
Hallo,

Ik heb sinds 2009 zvp. Ben toen gelijk begonnen met sifroltabletten, na een jaar ook Azilect erbij. Vijf jaar lang ging dat goed. Regelmatig werd de dosering sifrol verhoogd. Sinds een jaar heb ik ook levodopa/carbidopa 100/25.
Op dit moment heb ik sifrol mva 1.05mg 3tab p/dag. Levodopa/carbidopa 100/25 elke 3 uur 1 tab. (6 per dag).

Met de azilect ben ik een paar weken geleden gestopt.
Ik heb namelijk sinds enige maanden af en toe kramp op mijn borst. eigenlijk alleen als ik fiets met een stevig tempo. De eerste keer dat het gebeurde schrok ik erg. De pijn trok naar mijn linker arm en ik voelde me heel licht in het hoofd. ik dacht dat ik een hartinfarct kreeg.
Als ik andere sporten doe heb ik geen last.
Daarnaast heb ik ook sinds die tijd veel last van witte vingers en tenen( Raynaud) als ik het koud heb of bij stress. Ik heb altijd koude handen en voeten gehad, maar nooit zo erg dat ze spierwit en gevoelloos werden. Ik las dat Raynaud ook als symptoom pijn op de borst kan geven als de vaatjes rond het hart zich samentrekken, met als gevolg tekort aan zuurstof.
De huisarts heeft vandaag een ECG gemaakt. Die was normaal. Binnenkort krijg ik er weer een, maar dan tijdens een fietsproef, dus met inspanning. Ik moet er niet aan denken dat er nu ook iets met mijn hart mis is.
Ik denk zelf dat de aanvallen van vaatvernauwing een bijwerking van mijn medicijnen zijn. De neurologe vermoedt het ook en heeft daarom de Azilect stop gezet.
Ziijn er mensen die dit herkennen als bijwerking?
Van sifrol? Van levodopa?
Ik functioneer verder best goed met mijn medicatie, dus wil liever niet op andere over stappen.
Heeft iemand dit ook meegemaakt?

groet van Femia. (52 jaar)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling