Mijn vader heeft in totaal 5,5 week in het ziekenhuis gelegen en is daarna veel te snel naar een verpleeghuis overgeplaatst. De behandelend neuroloog heeft ook geen juiste overdracht gedaan. Zo is er aan het verpleeghuis geen informatie gegeven dat mijn vader zo slecht is geworden na het stoppen van de Requip. Ook stond er in de overdrachtspapieren dat mijn vader normaal ad en dronk. En dit is dus absoluut niet waar. Ook stond er in de overdracht dat de medicatie optimaal was ingesteld. Voor wat betreft de Parkinsonmedicatie, deze stond op de overdracht als 5x Stalevo 100/50/200. Deze medicatie kreeg mijn vader pas een paar dagen voor zijn ontslag, hoe kan je dan in vredes naam zeggen, dat hij optimaal ingesteld was. Wat mij enorm verbaasde was ook dat ik van het verpleeghuis hoorde dat ze nog geen drie uur na zijn ontslag het verpleeghuis nog hebben gebeld, dat de medicatie veranderd moest worden in 5x Levodopa/Carbidopa 100/25, dus wat bedoelen ze dan met optimaal ingesteld!!!! Mijn vader kan nog steeds niets en moet overal mee geholpen worden. Ik heb afgelopen weekend maar een aangetekende brief gestuurd naar het ziekenhuis om mijn vaders dossier op te vragen en zijn medicatiedossier voor een second opinion. Deze heb ik al eerder opgevraagd, maar niet gekregen. Ik ben inmiddels ook bij de klachtenfuncionaris geweest, om het probleem uit te leggen, maar heb hier niet veel vertrouwen in. Er werd herhaaldelijk gezegd, maar mevrouw u wilt alleen uw gelijk krijgen. Waarop ik antwoorde, nee ik wil dat mijn vader weer de man wordt die hij was voordat hij met de Requip moest stoppen. Wij hadden met de parkinsonverpleegkundige in het ziekenhuis een goed contact, maar daar denk ik nu heel anders over. Als zij 2,5 jaar geleden de Glycopyrron (drankje tegen slijm) had voorgeschreven, dan had mijn vader heel veel leed bespaard gebleven. En hoefde hij ook niet te stoppen met de Requip en was hij ook nooit 5,5 week opgenomen in het ziekenhuis en hoefde hij ook niet naar het verpleeghuis. Nu is mijn vader gewoonweg een kasplantje geworden door deze fout, die ook nog niet eens toegegeven wordt. Over 2,5 week hebben we een second opinion en hoop dat er iemand is die de Requip weer gecontroleerd wil herstarten en wil voorschrijven, want als ik het zelf doe met de medicijnen die ik nog heb liggen ben ik bang dat de dosis in één keer veel te hoog is, omdat ik weet dat het langzaam opgebouwd moet worden. Maar aan de andere kant weet ik ook dat hij ze al zes jaar geslikt heeft zonder maar enig gevolg, dus kwaad kan het denk ik niet.
|